Ford introducerer B&O PLAY
Ford introducerer B&O PLAY
Pressemeddelelse
Pressemeddelelse
Friheden og glæden ved at høre radio, musik og streaming i bilen er noget særligt, og kunderne stiller større krav til bilens lydanlæg end tidligere. Ford har derfor indgået samarbejde med amerikanske HARMAN om udvikling af innovativ og revolutionerende lyd til sine bilmodeller under B&O-navnet - med udgangspunkt i den unikke erfaring og teknik fra både det amerikanske firma og den danske audiospecialist Bang & Olufsen
- Ford indgår samarbejde med HARMAN om udvikling af B&O PLAY til Fords globale modelprogram for at revolutionere lydoplevelsen i bilerne
- Den amerikanske koncern HARMAN står i dag bag Bang & Olufsen-lydanlæg til bilindustrien
- Allerede i 2017 er Ford klar til at levere de første af sine modeller med B&O PLAY-lydanlæg i verdensklasse. Lyden vil være skræddersyet til den enkelte Ford-model
Ford og HARMAN International Industries Incorporated har indgået et eksklusivt samarbejde, som har et simpelt og alligevel komplekst formål: Lyden og lydoplevelsen i bilerne skal revolutioneres. Ford ved, at kunderne i stigende grad forlanger mere af den samlede oplevelse ved at køre bil, og lydanlægget spiller en stor rolle:
”Ford og B&O PLAY er et perfekt match, når det kommer til mærker, der står for kvalitet, frihed og innovativt design, og vi går sammen om at revolutionere køreoplevelse for kunderne. Med vores fælles engagement i at løfte oplevelsen er Ford den ideelle bilproducent i forhold til at få den trendsættende B&O PLAY-oplevelse ud til bilister og passagerer i hele verden,” fortæller Michael Mauser, præsident for HARMANs Lifestyle Audio Division.
For at illustrere lydens magt har Ford og B&O PLAY afsløret en installation kaldet Sound Journeys, en stationær oplevelse, der berører alle fem sanser. Ved hjælp af B&O PLAY-produkter vækker installationen tre forskellige miljøer til live gennem forstærket lyd – en skov, en kløft og et hav. Oplevelsen gøres endda næsten visuel med lydbølger, som demonstrerer, hvordan lyd kan ændre opfattelsen af de steder, vi kender fra hverdagen for at give mennesker en mere følelsesmæssigt betonet oplevelse.